[4] 액티비티 라이프사이클 다루기 [0]

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As a user navigates through, out of, and back to your app, the Activity instances in your app transition between different states in their lifecycle. For instance, when your activity starts for the first time, it comes to the foreground of the system and receives user focus. During this process, the Android system calls a series of lifecycle methods on the activity in which you set up the user interface and other components. If the user performs an action that starts another activity or switches to another app, the system calls another set of lifecycle methods on your activity as it moves into the background (where the activity is no longer visible, but the instance and its state remains intact).

유저가 우리의 앱을 실행해 들어가고, 앱에서 나가고, 앱에서 뒤로 가는 등등 여기 저기 다닐 때, 액티비티는 인스턴스들은 라이프사이클 상태를 전환합니다 예를 들어, 우리의 액티비티가 처음으로 시작되면, 시스템의 앞쪽에 나타나고 사용자의 포커스를 받습니다. 이 과정에서, 안드로이드 시스템은 라이프사이클 메소드의 종류들을 호출합니다. 그 것들은 우리가 유저 인터페이스와 컴포넌트들에서 셋업을 해 둔 것이지요. 만약 사용자가 다른 액티비티를 시작하는 액션을 수행하거나 다른 앱으로 전환한다면, 시스템은 다른 라이프사이클 메서드의 세트를 호출할 것입니다. 그리고 그놈들은 백그라운드로 가겠지요. (액티비티는 더 이상 가시적이지는 않지만 인스턴스와 이 상태는 intact 상태로 남게 됩니다)

Within the lifecycle callback methods, you can declare how your activity behaves when the user leaves and re-enters the activity. For example, if you’re building a streaming video player, you might pause the video and terminate the network connection when the user switches to another app. When the user returns, you can reconnect to the network and allow the user to resume the video from the same spot.

라이프사이클 콜백 메서드 안에서, 유저가 앱을 빠져 나가거나 다시 액티비티로 들어 올 때 액티비티가 어떤 행동을 할 지 정해줄 수 있습니다. 예를 들어, 스트리밍 비디오 플레이어를 만듭니다. 사용자가 다른 앱을 실행한다면,  비디오를 일시정지하고 네트워크 커넥션을 끊을 수 있습니다. 사용자가 스트리밍 비디오 플레이어로 돌아오면, 우리는 다시 네트워크에 접속하고 조금 전에 유저가 멈췄던 그 곳부터 다시 재생할 수 있게 만들 수 있습니다.

This class explains
important lifecycle callback methods that each Activity instance receives
and how you can use them so your activity does what the user expects and does not consume system resources when your activity doesn’t need them.

이 수업에서는 중요한 라이프사이클 콜백 메서드를 설명합니다.
그리고 우리의 액티비티가 사용자가 기대하는 것을 동작하게 할 수 있도록 어떻게 해야 하는지 설명합니다.
또한 우리 액티비티가 시스템 리소스를 낭비하지 않도록 합니다.

Lessons


Starting an Activity
Learn the basics about the activity lifecycle, how the user can launch your app, and how to perform basic activity creation.
기본적인 라이프 사이클에 대해 배웁니다. 어떻게 유저가 앱을 실행하는지, 그리고 어떻게 기본 액티비티 생성을 하는지 살펴봅니다.
Pausing and Resuming an Activity
Learn what happens when your activity is paused (partially obscured) and resumed and what you should do during these state changes.
유저가 액티비티를 pause 하고 resume 했을 때 어떤 일이 생기는지, 이렇게 상태가 변하는 동안 우리가 어떤 일을 해야하는지 살펴봅니다.
Stopping and Restarting an Activity
Learn what happens when the user completely leaves your activity and returns to it.
유저가 완전히 우리의 액티비티를 나갔다가 다시 되돌아 오면 어떻게 되는지 알아봅니다.
Recreating an Activity
Learn what happens when your activity is destroyed and how you can rebuild the activity state when necessary.
액티비티가 완전히 종료될 때 어떻게 되는지 알아봅니다. 또한 어떻게 우리가 다시 액티비티를 필요할 때 다시 시작하는지 알아봅니다.
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